El Rinconcillo - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Suzanne - WaarBenJij.nu El Rinconcillo - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Suzanne - WaarBenJij.nu

El Rinconcillo

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

19 Mei 2015 | Spanje, Sevilla

Buenas tardes!

Nog maar een paar dagen te gaan, en dan kom ik weer terug naar Nederland. Het vliegt zo snel voorbij! Vorige week was het hier ontzettend heet, en heb ik lekker rustig aan gedaan. Ik ging onder andere naar de bioscoop en at heel veel ijs. Woensdag was de heetste dag van de week, op sommige plekken in de stad werd zelfs 43 graden aangegeven. En de meeste Spanjaarden dragen met zulk weer nog steeds een lange broek.

Op vrijdag en zaterdag hebben Maike en ik wat door de stad geslenterd. Inmiddels ken ik het centrum van de stad best aardig, en ga ik me zelfs een beetje thuis voelen. Maike was nog niet in de wijk Santa Cruz geweest, één van de bekendste wijken van de stad. Santa Cruz lijkt net een doolhof, waar het opvallend koel is omdat de nauwe straatjes (waar alleen voetgangers kunnen komen) bescherming bieden tegen de zon. Op zaterdag gingen we naar de wijk Macarena, vernoemd naar het beeld "La Esperanza Macarena de Sevilla". Alex had me al eerder verteld dat veel Sevillaanse vrouwen hiernaar vernoemd zijn. Zo heb ik hier op school ook een keer les gehad van een docente met deze naam. In de wijk Macarena is nog een deel van de oude stadsmuur te zien, maar verder is hier niet heel veel te beleven.

Op zaterdag zou Chiara weer naar Italië vertrekken, en dus gingen we vrijdag iets eten bij El Rinconcillo. Deze bar zit vlak naast onze residentie en het is er altijd druk. Het is namelijk de oudste bar van de stad (sinds 1670) en trekt dus veel bezoek. Het is ontzettend mooi, met typisch Sevillaanse tegelmuren, de barmannen kennen hun vak en zijn heel sympathiek, en ook leuk: als je iets aan de bar drinkt schrijven ze je bestelling met krijt op de bar. Niet de meest goedkope plek om iets te eten, maar wel een hele leuke ervaring.

Op zondag zou ik naar Isla Mágica gaan, een pretpark hier in de buurt, maar ik heb opnieuw (!) een verkoudheid te pakken en ik voelde me deze dag heel erg beroerd. Na een hele dag in bed ging het iets beter, en gelukkig kon ik maandag dus gewoon naar school. Vandaag hebben we het laatste hoofdstuk van ons boek afgesloten en heb ik het boek voor niveau A2 opgehaald. Gaat goed! In de middag heb ik Casa de Pilatos bezocht, een paleis vlakbij onze residentie. Er staat nu nog één ding op mijn lijstje wat ik wil bezoeken, en dat is de foto-expositie van mijn Spaanse lerares (die ook fotografe en DJ is).

Nog 3 dagen te gaan en dan vertrek ik op zaterdag weer naar Nederland. Ik denk dan ook dat dit mijn laatste blog was over mijn verblijf in Sevilla. Bedankt voor het lezen! ¡Hasta luego!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Sevilla

-

Recente Reisverslagen:

19 Mei 2015

El Rinconcillo

12 Mei 2015

Hace mucho calor

30 April 2015

Las Setas y Real Alcázar

27 April 2015

De eerste dagen
Suzanne

Actief sinds 25 Maart 2015
Verslag gelezen: 501
Totaal aantal bezoekers 1267

Voorgaande reizen:

26 April 2015 - 23 Mei 2015

Sevilla

Landen bezocht: