Las Setas y Real Alcázar - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Suzanne - WaarBenJij.nu Las Setas y Real Alcázar - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Suzanne - WaarBenJij.nu

Las Setas y Real Alcázar

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

30 April 2015 | Spanje, Sevilla

Hallo allemaal!

De afgelopen dagen ben ik best druk geweest, dat ik niet eens meer goed weet wat ik allemaal heb gedaan. Dinsdag had ik mijn tweede lesdag. We hebben les van 9:15 tot 10:55, vervolgens een korte pauze, en dan weer les van 11:20 tot 13:00. Na de les ben ik met een andere student naar Metropol Parasol geweest, ook wel Las Setas genoemd ("the mushrooms"). Elke dag loop ik onder dit grote houten gebouw door op weg naar school. Voor maar €3 kan je naar boven waar je een mooi uitzicht hebt over de stad (zie foto's).

Vervolgens ben ik naar de universiteit van Sevilla gegaan, omdat Alex had gevraagd of ik mee wilde naar zijn college Nederlands. De universiteit van Sevilla bevindt zich in een ontzettend mooi gebouw, wat vroeger een tabaksfabriek is geweest. Het college vond plaats in een klein lokaaltje met enkel 2 studenten. Er waren eerst 4 studenten, maar één hiervan komt niet meer naar de lessen en de ander studeert nu in Groningen. Ik had stroopwafels meegenomen voor de docent, waar hij heel blij mee was (blijkbaar kan je ze hier ook kopen, maar ze zijn toch niet zo lekker als die uit Nederland). De docent is Spaans, maar is opgegroeid in Oldenzaal en dus tweetalig. Ik als taalwetenschapstudent vond het ontzettend leuk om zo'n college mee te maken. Ik moest wel erg lachen om de docent die steeds zei dat ze een "Nederlandse minuut" kregen om een oefening te maken. Meestal hadden ze toch een "Spaanse minuut" nodig.

Na het college Nederlands ben ik teruggelopen naar mijn school, waar een Spaanse film werd vertoond. Hierna ben ik wat gaan eten met twee andere studenten die ook bij de filmvertoning waren, Carmen en Alisa, die allebei uit Duitsland komen. Toen ik eenmaal thuis was, was er in de residentie een huisfeestje aan de gang. Drie Nederlandse huisgenoten hadden Koningsdag bezocht in Nederland en waren nu weer terug. Ook waren er wat andere studenten van de school.

Op woensdag had ik moeite mijn aandacht bij de les te houden, omdat het toch best laat was geworden de nacht ervoor. Twee anderen skipten de eerste les en kwamen pas na de pauze opdagen. In mijn klasje zitten 7 andere studenten. Vier van hen zijn al wat ouder (boven de 40): Glen en Tris (een koppel uit Australië), Tessa (Groot-Brittannië) en Anja (Duitsland). Dan zijn er ook nog 3 studenten van mijn leeftijd: Daan (Groot-Brittannië), Vanessa (Zwitserland) en Amber (België). Dit was de laatste lesweek voor Glen, Tris, Anja en Vanessa, dus volgende week zullen zij er niet meer bij zijn. Hopelijk komen er dan weer wat nieuwe studenten bij onze groep.

Na de les ontmoette ik Carmen en hebben we Real Alcázar bezocht, een koninklijk paleis. Ontzettend mooi, met invloeden van de Moorse cultuur. De tuinen zijn zo groot en indrukwekkend dat je hier wel een hele dag kan rondlopen. Na ons bezoek aan het paleis zijn we naar de residentie gegaan waar Carmen verblijft, en hier hebben we Alisa opgehaald.

Tot nu toe ben ik eigenlijk steeds hele dagen buitenshuis geweest, vandaag blijf ik even wat uurtjes thuis. Ik heb helaas last van mijn keel, waarschijnlijk door de airco in het huis. De meeste huisgenoten hebben hier last van hun keel en lopen te hoesten. Gelukkig heb ik nu al weekend (op 1 mei is het Labour Day en is er geen school), dus ik kan nu wat rustiger aan doen.

Hasta pronto!

  • 30 April 2015 - 16:48

    Emily:

    Wat leuk om je verhalen te lezen en de mooie foto's te zien! Hilarisch, die Nederlandse en Spaanse minuten...
    Geniet van je lange weekend en hopelijk gaat je keelpijn snel over! Liefs, Emily

  • 01 Mei 2015 - 16:22

    Esther:

    hoi Suzanne, Knap je al wat op. Heb je al gezien hoeveel farmacías er in Spanje zijn? Spanjaarden lopen met al hun kwaaltjes naar een apotheek; daar kun je terecht voor zaken die wij bij de drogist halen.
    Heb je nog een staartje van de Feria gezien? Welke excursies ga je uiteindelijk boeken?
    Beterschap en veel plezier. Recuerdos desde Odijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Sevilla

-

Recente Reisverslagen:

19 Mei 2015

El Rinconcillo

12 Mei 2015

Hace mucho calor

30 April 2015

Las Setas y Real Alcázar

27 April 2015

De eerste dagen
Suzanne

Actief sinds 25 Maart 2015
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 1270

Voorgaande reizen:

26 April 2015 - 23 Mei 2015

Sevilla

Landen bezocht: