De eerste dagen - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Suzanne - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Suzanne - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

27 April 2015 | Spanje, Sevilla

Hola!

Hierbij dan mijn eerste reisblog. Inmiddels heb ik mijn eerste schooldag al gehad, maar daar later meer over. De heenreis verliep goed, en voor ik het wist was ik in Sevilla, waar het helaas wel regende. Allereerst moest ik bij een hotel langs om de sleutel van mijn verblijf op te halen. Ik verblijf in een residentie met andere studenten van de taalschool. Het ligt in een wijk met allemaal kleine straatjes die op elkaar lijken, dus ik ben al eens verdwaald. Inmiddels weet ik al wel hoe ik naar de supermarkt en de school moet lopen, en dat is voor nu even het belangrijkste.

Mijn kamer is klein, maar prima. Het is een mooi huis met 3 verdiepingen en een dakterras, waar totaal 16 mensen kunnen verblijven. Er verblijven momenteel veel Nederlanders in het huis, waarvan de meesten op dit moment naar Nederland zijn voor Koningsdag. De rest van de huisgenoten heb ik inmiddels al wel ontmoet, die onder andere uit Duitsland, Amerika, België, Frankrijk en Nederland komen. Het huis is erg gehorig, waardoor ik afgelopen nacht nog lang wakker heb gelegen omdat een aantal huisgenoten tot diep in de nacht in de keuken zaten (de keuken is op de begane grond en ik slaap op de 2e etage, kan je nagaan hoe gehorig het hier is). Twee huisgenoten vertelden mij al dat zij met oordopjes in slapen, dus ik ga binnenkort maar even kijken of ik die ook ergens kan kopen.

Gister kwam ik hier begin van de middag aan en had dus nog genoeg tijd om iets te gaan doen. Ik had al een tijdje contact met een Spaanse student genaamd Alex, die hier Engels en Nederlands studeert, en hij wilde mij de stad wel laten zien. We hebben een heel stuk door de stad gelopen, ergens wat gegeten (de kaart was helemaal in het Spaans dus ik begreep er niet veel van, gelukkig kon hij het vertalen) en zijn vervolgens nog even naar de feria gegaan. De “Feria de Abril” is een jaarlijks feest wat in Sevilla wordt gehouden. De feria duurt zes dagen, en dit was de laatste dag. Het is een ontzettend groot terrein, wat vol staat met tenten en versierd is met duizenden lampjes. Er zijn veel koetsen met paarden, mannen in pak en vrouwen in flamenco jurken. In de middag was het er best rustig, maar Alex vertelde dat het in de avond helemaal vol staat met mensen. Veel tenten zijn privé, hier mag je alleen in met een uitnodiging. Hier wordt dan gedronken, gegeten en gedanst. Verder is er ook een mega grote kermis. We zijn in twee attracties geweest en daarna weer de rivier overgestoken richting Plaza de España, het bekendste plein van Sevilla waar alle Spaanse provincies zijn afgebeeld in mozaïek. Een super mooie plek, die ik zeker nog een keer wil gaan bezoeken.

Vandaag had ik dan mijn eerste schooldag. Manuel, een Duitse huisgenoot, wilde wel met mij mee naar school lopen aangezien ik de weg niet wist. Daar aangekomen kreeg ik mijn studentenkaart en een welkomstpakket. Alle nieuwe studenten kregen een korte rondleiding door de school, en vervolgens werden we na een taaltest in een klas geplaatst die aansluit op ons niveau. Ik zit in een klas met 6 andere studenten, een klein groepje dus. De school heeft een activiteitenprogramma wat elke week varieert. Ik ben vandaag meegegaan met een rondleiding door het oude centrum van de stad, en ben vervolgens met 5 andere studenten nog tapas gaan eten. Nu ben ik net weer thuis, en er ligt nog huiswerk op me te wachten. Dus ik ga maar eens aan de slag!

¡Hasta luego!

  • 27 April 2015 - 23:51

    Siem:

    Leuk te lezen dat je de stad al een beetje hebt gezien. Ook fijn dat je nog iets van de fera kon meemaken! Jammer dat het zo gehorig is maar misschien maken ze niet altijd zoveel herrie of went het..?
    Succes daar!

  • 28 April 2015 - 12:03

    Esther:

    Wat fijn dat de reis goed is verlopen, en dat je goed contact hebt met de andere studenten!

  • 29 April 2015 - 21:09

    Aad:

    mooi dat je het naar je zin hebt en dat je laptop weer werkt maar wat is viajo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Sevilla

-

Recente Reisverslagen:

19 Mei 2015

El Rinconcillo

12 Mei 2015

Hace mucho calor

30 April 2015

Las Setas y Real Alcázar

27 April 2015

De eerste dagen
Suzanne

Actief sinds 25 Maart 2015
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 1280

Voorgaande reizen:

26 April 2015 - 23 Mei 2015

Sevilla

Landen bezocht: